– Jeg har testet ut flere ulike inkassointegrasjoner de siste årene, men ingen gir meg en bedre kundeopplevelse enn løsningen fra Modhi.
Det sier Marion Arnesen som er regnskapsfører hos Haslestad Regnskap på Skøyen. Her har hun ansvaret for å føre regnskap og sørge for flyt i inn- og utbetalinger for en lang rekke apotek. I tillegg har hun internt tatt på seg å integrere Modhis inkassoløsninger i Visma Business for seg og sine kolleger.
– Nå har vi fått prøvd ut integrasjonsløsningen over tid og jeg er imponert. Den store forbedringen ligger helt klart i tiden vi sparer fordi vi ikke lenger behøver å gjøre manuelt arbeid. Nå ligger Modhi som en egen fane inne i Visma Business og jobben som før krevde punching av data mellom ulike lister, utføres med enkle klikk, sier Marion Arnesen.
Hun beskriver arbeidsprosessen som sømløs og det tar cirka to minutter å sette opp. Jobben med å overføre en sak til purring og inkasso tar bare sekunder.
– Vi sender et «Modhi forslag» til kunden. Dette er et utdrag vi skriver direkte ut fra Visma under Modhis egen fane i Visma Business. Kunden gir da tilbakemelding dersom noe av ulike årsaker ikke skal sendes over i et purreløp. Vi overfører deretter de aktuelle kontaktene til Modhi etter tilbakemelding fra kunden og automatikken tar seg av resten.
Tidligere sto vi selv for purring og det var mye manuelt arbeid. Dette ga økt risiko for punchefeil og arbeidet innebar mange ledd som var svært tidkrevende.
Integrasjonsløsningen fra Modhi sørger for å registrere innbetalingene som gjøres og holder reskontroregnskapet oppdatert per kunde. Hele purre- og inkassoprosessen gjennomføres automatisk, inkludert remittering og avregning.
Posteringer av poster gjøres av systemet i reskontroen basert på et konteringsforslag, som automatisk sendes med remitteringen som et remitteringsbilag. Samtidig utligner og matcher integrasjonen postene automatisk.
I tillegg fanger løsningen opp kreditnotaer og direktebetalinger. Løsningen oppdaterer alle summer både i ditt økonomisystem og vårt fagsystem automatisk, hver eneste dag, slik at kundenes reskontro til enhver tid har oppdaterte saldoer.
Både Haslestad Regnskap og deres kunder har egen innlogging i systemet og kan dermed holde seg oppdatert på bevegelser og hente ut rapporter.
– Det er viktig for oss at kundene kan holde seg oppdatert på hvilke saker som er i et purre- og inkassoløp. Det gir en god kundeopplevelse og de slipper å gå via oss for å få opplysningene, sier Arnesen.
Les også: Alltid oppdatert saldo i kundereskontroen med gode integrasjonsløsninger
Kundecase: Progressum falt for Modhis sømløse integrasjoner
Nå går hun i gang med opplæring av flere kolleger i bruk av integrasjonen fra Modhi.
– Her har jeg fått en god bruksanvisning fra Modhi som jeg har laget min egen versjon av tilpasset vårt regnskapskontor. Det vil ta meg svært kort tid å få kollegene i gang med denne løsningen og Modhi tilbyr oss rask oppfølging dersom noe skulle vise seg å ikke stemme.
Nå er regnskapskontoret Haslestad godt etablert med integrasjonen mellom Modhi og Visma Business. Og kundene får mer utbytte av tiden til Marion og de andre regnskapsførerne.
– I min-, og sikkert i mange andre bransjer også, så er det slik at du sjelden får høre det når kunder er fornøyd, men du får tydelig beskjed om noe er galt. Derfor tar jeg det som et godt signal at vi ikke har hatt en eneste kunde som har klaget på måten vi følger opp purring og inkasso gjennom Modhis integrasjoner med Visma Business, avslutter Arnesen fornøyd.