utsett betaling gir mer tid til salg

Ingenting er som å handle i en butikk der selgerne vet hva de driver med. Samtidig er mennesket innrettet slik at ikke alle kan alt. Så hva er viktigst for deg? At selgerne jobber med salg? Eller at de skal være eksperter på finansiering?

Jeg tror jeg vet hva du tenker. Selgere skal drive med salg. De skal ikke være nødt til å sette seg inn i alle teknikaliteter rundt det å utsette eller dele opp en betaling. Det er bedre å ha en partner som tar seg av dette.

Salg er et fag med mange sider. Det dreier seg om kommunikasjon, psykologi, menneskekunnskap og evne til å fokusere. Alt dette krever mye av en selger. Ikke minst gjelder det for det siste poenget, nemlig fokus. Du kan ikke ha fokus på salg hvis du også skal ha fokus på betalingsløsninger, kreditt, renter og betalingsutsettelse.

Salg eller kreditt? Velg utsatt betaling

I tillegg er salg et fag i stadig utvikling. Mange mener at det gamle, gode ABC (Always Be Closing) ikke gjelder lenger, og at man nå må samarbeide og hjelpe kunden i stedet. Det kan nok ligge noe i det, der vi nå ser enorme valgmuligheter hvor kundene sitter i førersetet. Jeg skal ikke gå lenger inn i dette, annet enn å slå fast at verden forandrer seg, og selgerne må forandre seg med verden. Men da må de altså få konsentrere seg om salg.

Med moderne og smarte betalingsløsninger, som vi tilbyr i Modhi, er jobben lettere for selgeren. Hun skal gjennomføre salget, og så skal hun bare spørre om kunden vil utsette betalingen.

Deretter får kunden en lenke på telefonen, følger denne, og vi i Modhi tar oss av resten. Det betyr kredittsjekk, oppdeling av faktura, oppfølging og all kommunikasjon med kunden.

Utsatt betaling fra Modhi er trygt for deg og kunden

For kunden er dette både trygt, smart og smidig. Alt foregår online. Ingen kredittkort blir sendt ut, dermed påløper det ikke årsgebyrer eller liknende. Kunden kan vente med å betale til neste lønning står på konto, og likevel benytte seg av det gode tilbudet i butikken din.

Annenhver kunde ønsker å utsette eller dele opp betalingen, så det er bra kundebehandling å tilby dette. Her er flere fordeler for deg:

  • Dere får pengene for salget på konto med en gang
  • Pengene er tilgjengelig for utvikling eller investering
  • Det er ingen kredittrisiko
  • Det blir mindre administrasjon
  • Selgerne får holde fokus på salg

Fjern friksjon med smidige betalingsløsninger som utsatt betaling

Det gjelder å fjerne friksjonen i kundereisen. Friksjon er alt som gjør det litt vanskeligere å gjennomføre et kjøp. Det kan være alt fra ukurante åpningstider eller lange køer til vanskelige betalingsløsninger og krav om spesifikke betalingskort.

Husk at friksjon også gjelder for selgerne dine. Har du prosesser som gjør det vanskelig for dem å close et salg? Fjern dem. Se over salgsprosessene dine og identifiser steg som tar vekk fokus fra selgernes viktigste oppgave, nemlig å selge.

La dem bare stille det enkle spørsmålet: -Vil du utsette betalingen? Så ordner vi i Modhi resten.

Bli kunde på 1-2-3 og registrer ditt firma og dine inkassosaker elektronisk Registrer deg her