Inkasso og regnskap hånd i håndStoler du aller helst på mennesker du kjenner? Liker du å forholde deg til de samme menneskene igjen og igjen? Da ligner du de fleste av oss andre. I regnskapsbransjen er tillit en verdifull kapital.

Tillit til mennesker og programmer

Vi mennesker bygger tillit gjennom ord og handlinger. Tillit tar lang tid å bygge opp, men kort tid å rive ned. Jobber du i regnskapsbyrå har du en rekke aktører i små og store firmaer som du skal forholde deg til hver eneste dag.

Alle kommer til deg med sine ulike behov og oppgaver som du må løse. De stoler på at du gjør jobben og vil helst ha så lite friksjon i denne delen av driften som mulig slik at de kan gjøre det de er best på. For de aller fleste av dine kunder er det en stor fordel om de kan forholde seg til en person på regnskapskontoret enten det er snakk om reskontro, fakturering eller inkasso.

Det samme gjelder i forholdet mellom regnskapsbyrået og inkassoselskapet.

Helintegrert inkassoløsning

Skal du være en konkurransedyktig regnskapsfører for dine kunder, er inkasso en oppgave du ikke vil bruke unødig lang tid på, involvere en tredje person i, eller finne et ekstra system for å utføre. Heldigvis finnes det inkassoløsninger som kan fullintegreres med alle dine systemer. Og enda bedre: inkassoleverandører som gir deg en fast saksbehandler som kjenner deg og kan hjelpe deg, uansett hvilket regnskapssystem du jobber i.

Systemagnostiker

Mohdi har jobbet hardt og lenge for å lage markedets beste digitale plattform, som kan integreres mot alle økonomisystemer. Uten å være altfor dogmatisk, vil jeg påstå at du som regnskapsfører trygt kan være systemagnostiker. I alle fall når det gjelder inkasso.

Regnskapsbyrået trenger ikke sortere kundene sine ut fra hvilket regnskapssystem de benytter. Enten det er Visma Business, PowerOffice, Xledger, Tripletex eller Uni Economy, er jobben din like enkel – så lenge du har en integrasjon på plass.

Inkasso fungerer best når systemet ikke kommer i veien for saken. Uansett hvilket ERP- eller regnskapssystem du jobber fra, bør integrasjonen være sømløs: kun én innlogging (single-sign-on) og enkel registrering av inkassosaker i et brukervennlig grensesnitt.

Din egen saksbehandler

Når du har overført inkassosaken, blir den tatt hånd om av din faste saksbehandler hos Modhi. En som kjenner deg, og som tar seg av kreditthåndtering, purring og inkasso på en måte som ivaretar virksomhetens omdømme på beste måte.

Gode saksbehandlere leverer solid håndverk og følger god forretningsskikk. De har egentlig to kunder: oppdragsgiver og oppdragsgivers kunde.

Overfor oppdragsgiver er målet å gjøre purring og inkasso friksjonsfritt og enkelt. Overfor oppdragsgivers kunde handler det om å være løsningsorientert og behandle hver kunde med respekt og verdighet. Det gir en enklere hverdag for alle parter.

Lær mer om sømløse integrasjoner